ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ
ΜΕΛΕΤΩΝ - ΕΡΕΥΝΩΝ

 

 

ΠΗΓΑΙΝΕ ΠΙΣΩ

Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (Με εκπαιδευτικούς κυρίως από την περιοχή της Θεσσαλονίκης)

Σκοπός
Ιστορικό
Μέλη
Αίτηση συμμετοχής στην ομάδα

Εκδόσεις

ΣΚΟΠΟΣ

To ενδιαφέρον της ομάδας, για τη μελέτη του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, μας ώθησε στην διατύπωση επιστημονικών ερωτημάτων τα οποία αφορούν τον Έλληνα δάσκαλο. Ο προβληματισμός μας συμπυκνώθηκε στη διάθεση μας να συνθέσουμε το «Προφίλ του Έλληνα Εκπαιδευτικού της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».
Θα προσπαθήσουμε, δηλαδή, να αναδείξουμε κάποιες από τις όψεις που συνθέτουν το προφίλ - εικόνα του εκπαιδευτικού.
Στην κατεύθυνση αυτή θα επιχειρηθεί να διαπραγματευθούμε ερωτήματα όπως :

  • Ποια είναι τα επαγγελματικά του χαρακτηριστικά και πως διαμορφώνεται ο σύγχρονος χάρτης των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία της χώρας.
    - Ποια είναι η ηλικιακή σύνθεση και ποια η γεωγραφική διασπορά του διδασκαλικού δυναμικού.
    - Ποια είναι η σύνθεση ( ηλικία, φύλο, ειδικότητα κ.τ.λ ) των επιμέρους ομάδων οι οποίες απαρτίζουν το διδασκαλικό σώμα (δάσκαλοι, διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι ).
  • Θα αποπειραθούμε να καταγράψουμε το μορφωτικό status του σύγχρονου Έλληνα -δασκάλου και να το μελετήσουμε, στην αλληλεξάρτηση του, με το επίκαιρο αίτημα του κλάδου για επιμόρφωση.
  • Το κοινωνικό προφίλ των δασκάλων θα αποτελέσει εξίσου σημαντική συνιστώσα της ερευνάς μας. Στην κατεύθυνση αυτή θα μας απασχολήσουν ερωτήματα όπως:
    - Ποια είναι η κοινωνική, θέση του δασκάλου σήμερα.
    - Πως τοποθετείται απέναντι σε άλλες κοινωνικές ομάδες και πως ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται στην κοινωνική κλίμακα.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η ομάδα στελεχώθηκε με εκπαιδευτικούς από την ευρύτερη περιοχή του Ν. Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2002 στα πλαίσια μιας προσπάθειας αποκέντρωσης της λειτουργίας των ομάδων. Επιλέγει δε η συγκεκριμένη περιοχή, γιατί εξασφάλιζε τη σχετική επάρκεια στον αριθμό των αιτούντων-εκπαιδευτικών για το ίδιο γνωστικό πεδίο (συμπληρώθηκε με την πρόσκληση και όσων επέλεξαν το πεδίο της Εκπαιδευτικής Πολιτικής), όρος αναγκαίος για τη σύσταση ομάδας. Το συντονισμό της ομάδας ανέθεσε το Δ.Σ. τυο ΙΠΕΜ στο Λέκτορα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Γ. Γρόλλιος*. Το αντικείμενο ενασχόλησης αποφασίστηκε να είναι: «Το προφίλ του Έλληνα Εκπαιδευτικού της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από τους νέους θεσμούς: Ολοήμερο σχολείο, Ευέλικτη Ζώνη, Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, Διαθεματικά Προγράμματα, Καινοτόμες Δράσεις».

*Από μέρους του Ι.Π.Ε.Μ. το συντονισμό έχει αναλάβει το μέλος του Δ.Σ. Γιώτη Λαμπρίνα

ΜΕΛΗ
ΒΟΥΡΤΣΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης
ΚΑΣΚΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης

ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΛΕΝΗ

Σχολική Σύμβουλος Πρωτ/θμιας Εκπ/σης

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης
 
ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΜΑΚΗΣ Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης   makis@teacher.com 
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης   papadd@in.gr
ΣΤΑΡΑΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης  
ΤΡΩΝΤΣΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης  
ΤΣΙΛΙΚΙΔΗΣ ΜΑΚΗΣ Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης tsilikef@otenet.gr
ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ Εκπαιδευτικός Πρωτ/θμιας Εκπ/σης mchatzit@eled.auth.gr
ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΠΗΓΑΙΝΕ ΠΙΣΩ